Massa saker på todo-listan!

Inte nog med att man måste packa när man ska flytta det är massa annat som också måste göras. Massa telefonsamtal måste ringas för att skaffa telefon, internet, elleverantör osv. För att inte glömma något har jag gjort en todo-lista. Denna lista bestämde jag mig för att beta av igår och upptäckte då att man verkligen ska dubbelkolla saker! Jag ringde nämligen till det företag som har hand om min hemförsäkring för att säga att jag vill ha hemförsäkring både för lägenheten i Norrköping och för lägenheten i Degerfors i december, jag hade tidigare ringt och sagt att jag ville flytta hemförsäkringen. Personen i andra änden av luren bad om mitt personnummer och tittade på mina uppgifter och ingenstans kunde hon se att jag valt att flytta hemförsäkringen från och med 1 december, verkligen tur att jag ringde! Jag tyckte det var konstigt att jag inte fått hem några nya försäkringspapper…

postit.jpg

Värt att nämnas i detta sammanhang är att jag får betala dubbla hyror för december. När jag sa upp lägenheten meddelade jag att jag skulle flytta redan 1 december och sa att någon annan gärna fick flytta in redan då så att jag skulle slippa betala dubbla hyror. Efter detta har två personer varit och tittat på lägenheten och både kunde tänka sig att flytta in redan 1 december, jag blev överlycklig! Men när jag några dagar sedan stöter på en av dessa, som meddelar att hon skrivit på kontrakt för lägenheten, säger hon att hon inte fick flytta in förrän 1 januari. Anledningen var att det var så mycket pappersarbete som inte skulle hinnas med om hon flyttade in redan 1 december! Rena lögnen! De hade typ 1,5 månad på sig. Den riktiga anledningen var troligtvis att tjejen som ska flytta in i min lägenhet redan har en lägenhet tillhörandes samma hyresvärd som det var uppsägningstid på till sista januari. Låter de henne flytta in i min lägenhet redan 1 december kommer ju hennes lägenhet stå tom och då förlorar de hyra… riktigt dålig stil i alla fall, de bryr sig inte om en hyresgäst som lämnar dem!

Todo-lista:

  • Flytta hemförsäkring (dubbelt i december)
  • Skaffa Internet Telia
  • Flytta telefonabbonemang
  • Göra upp hämtning av nycklar till nya lägenheten
  • Skaffa elleverantör
  • Göra adressändring samt fixa eftersändning
  • Bestämma tid för besiktning av lägenheten samt fråga hur ska göra med digitalboxen (ingår i hyran)
  • Säga upp befintligt Internet Tele2 och fråga hur ska göra med modemet

Har jag glömt nått?

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

