Ibland är det gott med hederlig husmanskost!

Idag hängde jag med Rogge och tittade på etanolspisar på K-Rauta och Coop. Tyvärr fanns det inget snyggt i den billigare prisklassen, utan det blir till att satsa på en lite dyrare spis eftersom de är mycket snyggare! Jag håller helt med Rogge, desto dyrare desto snyggare, så är det tyvärr oftast! Så för Rogge blev det ingenting handlat, jag handlade som vanligt några saker, fast behövliga saker, nämligen sopsäcker att lägga kläder och annat i vid flytten, packtejp att tejpa ihop flyttlåder med samt en toalettsits. Jag har sedan tidigare en ny toalettsits av samma modell som jag fått av mina föräldrar att ha i nya lägenheten så denna köpte jag till D som också flyttar till ny lägenhet i december. Tyvärr var inte badrummet så fräscht i min nya lägenhet, de gör ingenting åt det eftersom en rotrenovering står på tapeten om något år, så en ny toalettsits känns behövligt, i och för sig var toalettstolen inklusive sits endast ett år gammal, men hur mycket man än städar känns det ändå fräscht med något helt nytt att sitta på när man uträttar sina behov!

sopsackar.jpg

packtejp.jpg

toalettsits.jpg

Efter K-Rauta och Coop åkte vi vidare till ett matställe som serverade riktigt husmanskost. Idag serverades det lasagne samt levergryta, detta var ingenting för mig, men varje dag serveras också Rårakor med fläsk och lingonsylt. Så det åt jag! Det var riktigt gott, det är inte ofta man åter sådan mat, men varje gång tycker jag det är riktigt gott! Mer husmanskost åt folket!

rarakormflask.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, mat

Kommentera

