Min sista FörstaTorsdagenIMånadenÖl…

Igår var det sista gången jag fick vara med på första torsdagen i månaden ölen med jobbet… vilket är riktigt sorgligt! Som vanligt gick vi till Durkslaget, och maten var lika god som alltid! Dock var inte björnbärspajen som jag tog till efterrätt någon höjdare. Det var tredje gången jag åt björnbärspajen där. Första gången var den så god att jag aldrig tidigare ätit någon godare paj i hela mitt liv. Andra gången jag åt den var på förra första torsdagen i månaden ölen och då tog flera stycken björnbärspaj från jobbet eftersom jag skrytit över att pajen var så himla god, men då var den en besvikelse. Det var inte alls lika mycket bär som första gången, det var samma deg men alldeles för mycket deg så man blev torr i hela munnen, den var fortfarande god, men absolut inte lika god som första gången. Igår gav jag pajen en tredje chans efter att ha tagit reda på att pajen hade mycket bär. Denna gång hade pajen mycket bär precis som utlovat men pajdegen var utbytt och den var inte alls god! Det var mer än pajdeg som används till matpajer och den var hård och torr, jag åt inte ens upp all paj, jag som vanligtvis älskar alla sorters pajer, bären skrapade jag bort från pajskalet och lämnade skalet kvar, riktigt dåligt för en paj som kostade 80 kr!! Självklart meddelade jag personalen på Durkslaget vad jag tyckte om pajen, och som jag förstod det kommer de gå tillbaks till det första receptet, och det hoppas jag verkligen de håller!

Vi snackade massa skit som vanligt och hade trevligt. Detta var dock inte sista gången jag besöker Durkslaget, jag och Rogge går ju vanligtvis dit en gång i veckan, så några till besök hinner jag med innan jag flyttar. Jag blev lovad av en kille som arbetar där att han skulle baka en äppelkaka till nästa gång jag kommer dit, bara jag ringde en dag i förväg och förvarnade, jag är nog deras favorit stamgäst 🙂 Tror dock inte alltid de gillar att jag säger vad jag tycker… Fast det kanske är därför de fjäskar för mig…

1 kommentar

Filed under Händelser, Jobb

One response to “Min sista FörstaTorsdagenIMånadenÖl…

  1. Pingback: Ytterligare en misslyckad björnbärspaj! « Emelias värld

Kommentera

