Nytt till sovrummet!

Det är inte bara till mitt datorrum som jag vill ha nya möbler, även till sovrummet vill jag ha lite nytt! Jag skulle vilja ha två sängbord samt en byrå i samma serie som min sängstomme. En byrå är verkligen behövligt eftersom jag i min nya lägenhet inte kommer ha en garderob som man kan gå in i utan endast garderober som står i hallen samt i ett av sovrummen. Jag behöver därför en byrå att lägga trosor, strumbor samt tröjor i. Byrån blir också en perfekt möbel att i framtiden ställa en tv på, om man vill ha en sådan i sovrummet. Jag behöver dessutom ha sänglampor till sovrummet, det har jag hittils inte inhandlat… En tavellist med tre ramar i ek att ställa på vore inte heller fel liksom en vägghylla att hänga ovanför sängen… Allt detta blir ganska dyrt, men jag får helt enkelt köpa sakerna i omgångar. Jag har inte ännu bestämt vilken färg jag ska satsa på när det gäller accessoarer, det får jag bestämma när jag väl bor där. Då ska gardiner, överkast, kuddar samt massa annat smått och gott inhandlas i den färgen. I mitt nuvarande sovrum har jag valt blått som accessoarfärg, och har därför blåa gardiner, kuddar med blåa detaljer samt krukor i blått i fönstret, men jag tror jag ska ha gardinerna samt krukorna i köket istället nu, så då måste jag inhandla nytt till sovrummet. Jag önskar verkligen att jag var miljonär!

sovrum2.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Inredning

Kommentera

