Kallprat i hissen…

På senare tid har jag uppmärksammat att det är mycket kallprat i hissen där jag bor. Det kan ju vara trevligt, men jag har det hellre tyst, man säger ju ändå inget viktigt till varandra. I morse när jag klev in i hissen kom också en gammal tant och klev in i hissen, till en början var vi båda tysta men efter en stund sa tanten ”Det har blivit riktigt kallt ute nu.”, jag svarade då ”Ja, men det var kallare igår än idag.” Snacka om onödigt prat! En annan dag när jag klev in i hissen på morgonen stod redan en herre där som sa ”Ja, då var det dags för ytterligare en dag….” då svarade jag ”Ja.”, också en väldigt onödig konversation! Snacka om kallprat!

kungsg51hiss.jpg

Fast detta har smittat av sig lite på mig, jag får känslan att jag också måste säga något när jag står tillsammans med någon annan i hissen. I vår hiss sitter det en informationslapp och denna har flera stycken kladdad på, så en dag när jag klev in i hissen tillsammans med en äldre herre sa jag ”Detta är allt bra onödigt” och pekade på lappen. Sedan förde vi en diskussion angående detta, en väldigt onödig konversation…. Jag tycker i alla fall att man ska säga hej när man kliver in i hissen och någon redan står där eller om någon annan kliver in och man redan står där själv, samt hej då när man lämnar hissen eller när någon annan gör det, det är sunt förnuft!

Lämna en kommentar

Filed under konstigt

Kommentera

