Jag har blivit sambo!

Från och med igår är jag sambo, med min syster! Min syster skulle ju egentligen plugga i Spanien i ett år, men det var inget för henne så hon kom hem igen. Eftersom hon sagt upp sin lägenhet i Linköping bor hon istället hos mig och tar Campus bussen till Linköping och skolan varje dag. Jag flyttar ju hem till Degerfors 1 december men syrran bor kvar här fram till jul. Efter nyår har hon fått en lägenhet i Linköping och sista december går även kontraktet på min lägenhet här i Norrköping ut. I och med detta slipper jag betala dubbla hyror i december, i december får min syrra betala hyran här och jag hyran i Degerfors, det känns skönt, två hyror blir mycket att betala…

Det känns faktiskt lite kul att syrran bor här, det är inte så ensamt och man har någon att prata med och titta på serier med! Vi sover i dubbelsängen båda två, det är ju som tur är två 90 sängar, men vi ligger ganska nära varandra och syrran sov inte så bra inatt sa hon, jag sov ungefär som vanligt… hon tycker nämligen att jag andas väldigt högt. Jag sover med öronproppar så jag märker inte så mycket.

Igår när jag tvättade så fixade syrran kvällsmat och så även idag när jag kom hem från träningen, då stod maten på bordet, lyxigt värre! Mitt kylskåp är inte så tomt som det brukar vara heller… En nackdel är dock att det ligger saker lite överallt. Jag är väldigt ordningssam av mig och gillar inte att saker ligger framme, men syrran hon lägger lite saker här och där, så jag får plocka undan efter henne stup i ett, men det får jag väl stå ut med, vad gör man inte för sin älskade syster!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser

Kommentera

