Träningsvärk så att jag knappt kan gå!

Idag har jag haft sån träningsvärk att jag knappt har kunnat röra mig! Jag gick på ett BodyPump pass igår på lunchen och benböjen, utfallen och bröstövningarna verkar ha tagit rejält! Jag har i och för sig inte tränat på gymmet sedan i våras efterom jag istället gått ut och gått varje morgon, men tydligen tränar jag då inte samma muskler! Varje steg jag tagit idag har varit en ren plåga, speciellt när jag suttit en stund och musklerna blivit kalla eller när jag skulle gå nedför trappan på jobbet eller sätta mig på toaletten, det var riktigt plågsamt. Fast det är åndå bättre att ha träningsvärk än att inte ha det efter ett träningspass, då känner man i alla fall att det tagit! Jag ska försöka att gå på ett BodyPump pass i veckan, min kropp behöver verkligen lite styrketräning kände jag, orkade knappt ingenting och jag kände mig riktigt otränad, speciellt så här i efterhand när hela kroppen värker, det värsta är att det alltid brukar vara värst andra dagen efter träningen, så jag ser inte fram emot morgondagen kan jag lova…

bodypumpbenboj.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

