Playstation 3!!!

Idag fick jag min födelsedagspresent av D, ett Playstation 3!!!

playstation3.jpg

Jag åkte bil hem till Degerfors från Norrköping medans D åkte tåg från Stockholm, jag hämtade upp honom på tågstationen i Degerfors och redan då sa han att han tyckte att jag skulle öppna presenten från honom redan idag eftersom jag skulle kunna använda den i helgen. Jag fattade ingenting utan sa att jag hellre väntade till måndag eftersom det är på måndag jag fyller år samt att det vore roligt att få öppna nått paket på den dag man verkligen fyller år, men D insisterade fortfarande på att jag skulle öppna hans present redan på kvällen. Efter lite övertalning gick jag med på att öppna presenten. Det visade sig vara 3 paket. Ett från D, ett från hans mamma samt ett från D’s syster.

oppnaplaystation.jpg

Det första paketet jag skulle öppna var stort och jag tänkte i mitt inre att det kanske var ett Playstation 3, men jag trodde inte det kunde vara det eftersom det är väldigt dyrt och så dyra presenter brukar vi inte ge till varandra. Jag har sagt flera gånger att jag vill ha ett Playstation 3 eftersom jag älskar att spela tv-spel samt för att vi ska köpa en Full-HD tv i julklapp tillsammans och man då kan titta på film i Full-HD genom blue-ray i Playstation 3, men tanken var att vi skulle köpa ett Playstation 3 tillsammans efter att vi köpt tv’n. Men nu fick jag ett i födelsedagspresent istället och blev överlycklig. Jag har pratat ganska mycket om Playstation veckan som gått eftersom jag blev helt såld på singstar som vi spelade på avskedsfesten i fredags och det var kanske därför D kom på idén att köpa ett Playstation 3 redan nu!? Singstar till Playstation 3 kommer dock inte ut förrän 12/12, så det blir nått att önska sig i julklapp!

overlyckligplaystation.jpg

supergladplay.jpg

singstar3.jpg

Tillsammans med konsolen ingick 2 handkontroller samt två spel; Resistance – Fall of man samt MoterStorm. Resistance – Fall of man är nog inte direkt ett spel i min smak men MoterStorm verkar roligt, man tävlar mot andra på olika moterfordon och sådana spel gillar jag! D’s mamma var också med och betalade på konsolen så D hade slagit in en av handkontrollerna i ett paket så att jag fick ett paket av hans mamma också. Från D’s syster fick jag en blue-ray skiva; Jakten på lycka.

bluerayplay.jpg

jaktenpalycka.jpg

moterstorm.jpgresistancefallofman.jpg

Jag packade genast upp konsolen och kopplade in den. Menyerna var ganska avancerade och först fattade jag ingenting, men till slut kunde jag i alla fall uppdatera mjukvaran samt testa att spela lite MotorStorm samt prova att spela filmen jag fick. Mina föräldrar har dock inte Full-HD så kvaliteten blev som med en vanlig DVD, annat blir det när jag och D skaffat oss ny tv! Nu ska jag krypa ned i sängen och njuta av tanken att jag har ett Playstation 3 samt läsa användarmanualen så att jag kan använda konsolen fullt ut imorgon!

3 kommentarer

Filed under Presenter, Spel

3 responses to “Playstation 3!!!

  1. Joppe

    Vilken kille!!! Var rädd om honom! Jag kan inte komma på nånting finare än en PS3:a.

  2. Om ändå min fru kunde uppskatta PS 3 lika mycket som du. 🙂

    PS 3 + 1080p TV = ❤

  3. Pingback: PS3 spel att se fram emot « Emelias värld

Kommentera

