Släktkalas för att fira min 25-års dag!

På måndag fyller jag 25 år. Jag åker därför hem över helgen för att på lördagen ha släktkalas. Jag blir som barn på nytt nytt när jag fyller år och ser verkligen fram emot att firas samt att få paket! Jag vet inte om jag ska ha någon fest här i Norrköping ännu, men det kanske blir en fest senare som då blir en kombinerad födelsedagsfest/avskedsfest… Jag ska i alla fall bjuda på nått på jobbet på måndag. På mitt jobb är det nämligen lite av en tradition att man bjuder på nått när man fyller år. Vad man bjuder på varierar, men det kan vara allt från godis, till glass, tårta eller bullar.

På släktkalaset på lördag ska vi bjuda på fika, såklart, samt kycklingfilé, potatisgratäng, sås, sallad samt pain riche till kvällsmat. Min mamma har i veckan bakat finska pinnar som jag älskar och min syster har bakat chokladbiskvier. Vi ska också bjuda på flarntårta samt prinsesstårta. Jag ska också baka något på lördag förmiddag, men vad har jag inte bestämt ännu. Det lutar åt att det blir cheesecake eller kladdkaka, men jag har inte bestämt mig ännu. Jag är även sugen på äppelkaka, men det kanske jag kan få min mamma att baka! Det ser inte bra ut för vikten i helgen, men man fyller ju inte 25 år varje dag!

finska-pinnar.jpgflarntarta.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Party

Kommentera

