Deppig över att jag inte har 18 års arbetslivserfarenhet!

I tre hela dagar har jag varit på strålande humör på jobbet och även på fritiden. Varför vet jag inte inte, men jag har helt enkelt känt mig gladare än vanligt, kanske är det för att jag gillar hösten och att jag snart fyller 25 år!?

Men idag blev jag lite deppig. Jag fick nämligen hjälp med att lösa en sak av en äldre kollega som kan i princip allt, i varje fall känns det som så… Han är så himla duktig och när han använder sina avancerade begrepp och jag sitter där och inte fattar någonting, då känner jag mig verkligen värdelös! Detta gjorde mig lite deppig, jag fick känslan av att även om jag jobbar i 18 år som han gjort så kommer jag ändå inte kunna hälften av vad han kan… riktigt deppigt. Fast det är väl bara att inse att jag inte är den sortens människa som sitter och försöker lära mig nya saker på fritiden, jag orkar helt enkelt inte och så finns det ju så mycket annat roligt att göra på fritiden som att titta på serier, umgås eller blogga!

När det gäller IT så är det ju dock tyvärr så att det kommer nya tekniker hela tiden och man måste försöka hålla sig á jour för att kunna utveckla det kunden vill ha. För att hålla mig á jour har jag faktiskt sökt 3 distanskurser till våren, kurserna är på 7,5 poäng vardera och läses på kvartsfart (25%). Vi får väl se hur det kommer gå med pluggandet men jag blir glad om jag klarar av att läsa åtminstonde en av kurserna, jag vill ju ha lite fritid också, men det är alltid kul att lära sig nya saker!

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Jobbigt

Kommentera

