Nyfriserad!

Idag har jag varit hos frisören efter jobbet. Det var dags att klippa topparna samt att bli av med utväxtskarven. Jag gjorde ju ljusa slingor i våras och nu hade jag fått en ful utväxtskarv som var några centimeter lång, denna är nu borta. Frisören fyllde i utväxtskarven med ljusa slingor så att det matchar övriga håret. Hon gjorde dock endast slinger i utväxten eftersom mitt övriga hår annars kan bli av med den snygga slingning jag redan har där, dessutom skulle det slita mycket på håret att slinga om övriga håret. Det var riktigt skönt att åka till frisören efter jobbet och koppla av och bli ompysslad, jag blev riktigt trött där ett tag, men jag somnade som tur var inte.

nyfriserad.jpg

Luggen har jag nästan aldrig framme, men jag väljer ändå alltid att klippa den kort eftersom jag då har valmöjligheten att ha den framåt om jag vill. Även fast man har lugg kan man ju ha den åt sidan eller dra den bakåt så att man i princip inte ser att man har någon lugg alls, därför gillar jag att ha kvar luggen! Som vanligt fixade min frisör en frisyr med volym och mycket tuppering, inget jag skulle göra själv, men det är alltid roligt att få en fin frisyr när man lämnar frisören!

Frisören frågade om jag inte ville ha en lite mer ”höstig” frisyr med mörkare färg, men trots att jag håller med om att ljust hår passar bäst på våren och sommaren så trivs jag som blond och valde att fortsätta vara blondin. Alltid när jag varit blond har jag valt att göra slingor, om det är nått jag inte gillar är platinablont hår i samma färg som typ Caroline Gynning har, det ser inte äkta ut!

carolinegynning.jpg

1 kommentar

Filed under Hår

One response to “Nyfriserad!

  1. Fin sida. Skulle du vara intresserad av att tjäna en extra hacka på den genom annonsering? Kolla in http://www.adoperator.se/

Kommentera

