Ny tröja!

I dag hade jag för första gången på mig blusen som jag köpte förra veckan på Lindex till jobbet. Ofta när jag har på mig något nytt plagg så brukar i alla fall någon kollega fråga om jag har ett nytt plagg på mig samt också säga att det är fint. Idag hände dock följande. En manlig kollega kommer fram till mig, av vilken anledning kommer jag inte ihåg, och säger ”Har du ny tröja?”. Jag svarar ja och därefter säger inte min kollega något mer utan går iväg. Hur ska man tolka detta? Betyder det att han inte tyckte att tröjan var fin? Så tolkar jag det i alla fall. Frågar man om någon har nått nytt plagg på sig brukar man ju göra det bara för att man tycker att plagget är snyggt och sedan tänker säga att man tycker plagget är snyggt. I alla fall är det så jag fungerar! Lite senare på dagen fick jag dock en positiv kommentar, det var en annan manlig kollega som sa att han tyckte att min tröja var fin. Alltid roligt när någon tycker man är fint klädd och bara för att påpeka detta behöver man ju inte fråga om plagget är nytt!

bluslindex.jpg

Till alla ni som läser detta, här kommer en regel: Fråga aldrig om en person köpt ett nytt plagg om du inte också kommer säga något positivt om plagget. Tystnad upplevs som att man inte gillar plagget. Det samma gäller när någon klippt sig, fråga aldrig om någon klippt sig utan att sedan säga en positiv kommentar om frisyren. Gillar man inte ett nytt plagg som någon har på sig eller inte gillar en ny frisyr som någon klippt sig i ska man hålla tyst och inte säga någonting alls om saken!

Lämna en kommentar

Filed under Kläder

Kommentera

