Frukost – dagens viktigaste mål!

Jag har inte ätit frukost på två dagar i rad nu, allt beroende på lathet och glömska! Bor man själv som jag gör och något tar slut måste man ju också handla hem nytt för att det ska finnas nått i kylskåpet… Jag äter endast en tallrik fil till frukost, vilket i och för sig inte är så lite för min del eftersom jag äter upp ett halvt paket fil till frukost och i måndags morse åt jag upp den sista filen och tänkte då självklart handla hem nytt på kvällen på väg från simningen. Det var nämligen så att jag och Ida skulle simma på kvällen men eftersom hennes sambo var tvungen att jobbar övertid och hon då var tvungen att vara hemma hos barnen ringde hon mig och fråga om jag ville komma hem till henne en stund efter jobbet istället. Så efter jobbet åkte jag till Ida och när jag åkte hem från henne runt 21 så hade jag inte en tanke på att jag skulle stanna och handla hem fil.

lattafil.jpg

Igår så åkte jag och Rogge till Ikea direkt efter jobbet och när jag släppt av honom hemma och skulle åka hem till mig så tänkte jag stanna för att köpa med mig fil hem, men det fanns inga parkeringar längs gatan och jag hade ingen lust att åka hem med bilen och sedan gå hela vägen upp till en affär jag just passerat så då struntade jag i filen. Jag har en Statoil precis där jag bor men de har inte Lätt A-fil som jag äter, så då blev det ingen fil i morse heller. Men idag däremot handlade jag hem fil när jag åkte hem från frisören så imorgon bitte kan jag återigen äta dagens viktigaste mål! Det konstiga är att jag inte blivit speciellt hungrig trots att jag inte ätit den tallrik fil jag alltid brukar äta till frukost. Vi får ju mackor vid 09.30 på jobbet som tur är, annars hade jag aldrig stått mig ändå till lunch!

Lämna en kommentar

Filed under mat

Kommentera

