Shoppoholic

Denna månad har jag faktiskt insett att jag är sjuk, jag är shoppoholic! Så fort jag ser någon som jag vill ha kan jag inte motstå att köpa det.

I helgen när jag var hemma hos mina föräldrar såg jag i en ny tidning från Ikea att de fått in en grön matta, ingen ryamatta, men något liknande för endast 395 kr. Min mamma tyckte att jag skulle köpa den istället för den ryamatta jag tittade på men jag var lite skeptisk. Efter lite funderade kom jag på att jag ju inte besökt Ikea på länge så igår frågade jag Rogge om han inte hade lust att åka en sväng till Ikea i Linköping, och det hade han!

Väl där började vi med att gå igenom hela Ikano-huset för att komma till Ikea. På vägen dit såg jag en jätte snygg tunika/klänning på Sisters som jag bara var tvungen att prova. Den passade perfekt, så jag slog till direkt! Bredvid tunikan låg också en stickad tröja i precis samma lila färg som vissa detaljer på tunikan, jag blev sugen på den också, men höll tillbaka, och vi gick vidare till Ikea. Väl på Ikea var såklart mattan jag skulle köpa slut, den fanns i färgerna vitt och rött men den gröna var slutsåld och skulle inte komma in förrän om flera veckor. Typiskt att alla vill ha den gröna! Jag fick dock se mattan i verkligheten och känna på den eftersom det låg ett utställningsexemplar på golvet. Så det blir nog mattan från Ikea trots allt. Då kan man ju ha den nått år eller två och sedan köpa sig en annan matta eftersom denna var så pass billig! Det var exakt den gröna färg som jag vill att min matta ska ha. Den är ju dock inte rund, men eftersom soffbordet är runt kanske det passar bättre med en rektangulär matta… Det blev därför inte mycket till inköp på Ikea, jag handlade en ny toalettborste, några gröna doftljus samt två vikbara skärbräden.

hampen-matta.jpg

tunikalila.jpg

Under gångturen på Ikea hade jag hela tiden den lila stickade tröjan i tankarna och på vägen tillbaks till bilen när vi passerade Sisters igen var jag bara tvungen att gå in och prova den. Jag letade också rätt på en till snygg tunika/klänning eftersom de har massa snygga sådana på Sisters just nu, och provade den också. Både tröjan och tunikan passade perfekt så jag slog till, igen! Typiskt att jag hittar massa snygga tunnikor nu när jag inte hittade någonting förra veckan när jag verkligen behövde ha nått snyggt till fredags avskedfest! Men det är väl som det brukar vara!

trojalila.jpg

tunikasvartvit.jpg

1 kommentar

Filed under Mode/Kläder, Shopping

One response to “Shoppoholic

  1. rosita

    Dålig smak du har och missbrukar du inte ordet shoppoholic lite?

Kommentera

