Riktigt rolig avskedfest!

I fredags hade vi avskedsfest för Ida, mig och Martin på jobbet, en avskedsfest som jag själv varit med och plannerat, och den blev faktiskt riktigt lyckad! Vi började kvällen med att åka gokart utomhus. Det var en fin kväll, solen sken men det var riktigt kallt och blåste isvindar. Gokart-turneringen började med 3 heat där man fick åka i 8 minuter. Beroende på vilken bästa varvtid man hade hamnade man i C, B eller A-final. Jag åkte riktigt dåligt mina första 8 minuter, min bästa varv-tid var 1 min och 25 sekunder, inte alls bra, jag hamnade därför i C-finalen. Finalerna bestod av 5 varv där första person i mål vann, oavsett vilka varvtider man hade. Jag fick börja på 5:e position i C-finalen. Jag började riktigt dåligt genom att åka av i första kurvan, jag låg därefter sist på 7:e plats. Då vände allt! Anledningen till detta var troligtvis att jag blev riktigt förbannad, jag vägrade helt enkelt att komma sist bland tjejerna, C-finalen bestod nämligen av 5 tjejer och 2 killar. Jag ville komma först bland tjejerna. Därefter trampade jag gasen i botten och bromsade endast innan kurvorna och gasade därefter mig igenom kurvan och trampade sedan gasen i botten igen fram till nästa kurva osv. Det gick riktigt fort fram och jag körde om person efter person, det gick också lättare att köra när jag körde på detta sätt och jag var inte längre rädd. Efter andra eller tredje varvet hade jag passerat samtliga tjejer och låg 3:a. Jag tog hela tiden in på de två killarna i ledningen och i slutet på sista varvet snurrade en av killarna runt och jag kunde lätt passera, tyvärr hann jag inte ifatt killen i ledningen utan hamnade på 2:a plats, riktigt synd, men jag var grymt nöjd med min prestation och sken ikapp med solen! Min bästa tid i C-finalen var 1 min och 13 sekunder, 12 sekunders förbättring mot heaten!!

jaggokart.jpg

Efter gokarten åkte vi tillbaks till jobbet med ett kort stopp på Systembolaget för de som inte köpt tillräckligt med öl. Väl på jobbet gick vi upp i träningshallen och duschade, badade bastu samt piffade till oss. Sedan blev det catering från Durkslaget uppdukat på långbord med tända ljus och gott att dricka, jätte mysigt! Till maten spelades härligt musik som strömmade ut ur högtalarna. Det var en riktig toppenstämning.

Efter maten blev det lite allvar mitt i allt det trevliga och roliga. Det var dags att säga farvältal till Ida, mig och Martin. Vi fick också varsin present. Ida fick sin kontorsstol som hon ska ha på sitt nya kontor på IdaDesign samt en tillbringare. Martin fick en fin flaska whisky och jag fick fyra Filippa K-koppar. Exakt dessa koppar har vi och dricker tee och kaffe i på jobbet och därför fick jag dessa så att jag skulle tänka på mitt jobb varje gång jag dricker ur kopparna, bra idé!

idasstol.jpg

filippa-k-rorstrand.gif

Efter allvaret var det dags för det roligaste på hela kvällen nämligen, fest, dans och Singstar! Jag och Ida fick börja med att duellera mot varandra i Singstar. Ida vann och jag gjorde antagligen bort mig, men roligt var det! Nästan alla sjöng åtminstonde en låt och det var hur kul som helst! Jag har nu bestämt mig för att köpa både Playstation samt Singstar, ett riktigt roligt spel!

 singstar-pop-hits.jpgsingstar-svenska-hits.jpg

Kvällen var riktigt lyckad och jag blev ganska dragen efter 8 Smirnoff Ice, enligt Rogge så sluddrade jag en del… Efter 6 Smirnoff Ice fick jag faktiskt gå in på toaletten och sätta mig och vila en stund på golven samtidigt som jag hällde i mig 3 stora glas vatten. Därefter var jag fit for fight igen och hällde i mig ytterligare 2 Smirnoff, jag hade även 2 bacardi breezer, men jag kände att det räckte med 8 Smirnoff. För första gången kunde jag lägga mig i sängen full utan att allt snurrade runt, runt, jag drack därför perfekt mängd under perfekt tid! Det skulle vara så himla kul om en till fest hanns med innan jag slutar, festerna på jobbet rockar verkligen!

smirnoffice.jpg

1 kommentar

Filed under Party

One response to “Riktigt rolig avskedfest!

  1. Vilken häftig stol! Sån skulle jag vilja ha och pigga upp höstmörkret med. Sitter här i min svarta kontorsstol och blänger anklagande på den för att den ser mycket tråkigare ut…

Kommentera

