Jobbigt att lukta äcklig parfym en hel dag!

Idag har jag inte alls luktat gott. I morse när jag hade duschat och gjort mig i ordning och skulle spruta på mig lite parfym fick jag syn på ett parfymprov som jag fått med någon tidning någon gång. Utan att lukta på den beslöt jag mig för att spruta på mig lite parfym. Jag tyckte först inte att det kom något så jag sprutade några till sprut, vilket ledde till att det blev ganska mycket parfym. När jag sedan kände doften av den så luktade parfymen inte alls gott, vilket betydde att inte heller jag luktade gott. Jag sprutar alltid parfymen i mitt hår, varför vet jag inte, men jag tror det beror på att jag även använder parfym på sommaren och då ska man ju inte spruta på huden eftersom man kan få pigmentfläcker. Då är håret alltid ett bra ställe att parfymera sig i. Eftersom jag sprutat parfymen i håret kunde jag ju inte tvätta bort doften, och duscha igen hade jag ingen lust med. Jag fick därför gå till jobbet och inte alls lukta gott, i varje fall tyckte jag själv inte att jag luktade gott. Vad andra tyckte vet jag inte. Det är ju faktiskt så att de parfymer jag tycker luktar jätte äckligt finns det ju säkert någon som har som favoritparfym, man tycker ju alla olika! Dessutom så luktar ju en och samma parfym olika på olika personer. Parfymen jag sprutade på mig heter Amour och är av märket Kenzo. Jag gillade den inte, det var en parfym som framkallade huvudvärk hos mig, en så kallad ”kärringparfym”. Vilket enligt min mening är tunga dofter som framkallar huvudvärk, dofter som kan ligga kvar i ett rum i flera timmar efter att personen som bar parfymen varit där.

kenzoamour.jpg

Vanligtvis varierar jag mig ganska mycket när det gäller parfym. Jag har fyra dofter som jag varierar mellan. True Star av märket Tommy Hilfiger, Acqua Di Gio av märket Giorgio Armani, Red Delicious av märket DKNY samt Envy me av märket Gucci. Den parfym jag använder mest är dock True Star, den luktar riktigt gott, i alla fall på mig!

tommytruestar.jpggiorgioarmaniacqua.jpgdknyreddelicious.jpgguccienvyme.jpg

1 kommentar

Filed under Äckligt

One response to “Jobbigt att lukta äcklig parfym en hel dag!

  1. Ojdå! Kenzo Amour som är min favvo 😛 Men jag tycker bara om att ha den på höst/vinterhalvåret eftersom den ju är av det lite maffigare slaget, varm och go. Har även fått kommentarer från karlar att de gillar den parfymen på mig 😉 Men som du säger, smaken är som baken – förhoppningsvis delad, haha ;D

Kommentera

