Jag älskar min iPod men den har vissa brister!

Min iPod fick jag i oktober förra året av D som present när jag fyllde år och den har verkligen kommit till nytta. Speciellt på alla mina promenader då jag lyssnar på ljudböcker. Den är även väldigt fin och jag tycker väldigt mycket om den, dock finns det några saker som jag retar mig på med den. Dels problemet med att iPoden inte kommer ihåg vart någonstans jag befann mig innan jag satt iPoden på laddning. Om jag befinner mig mitt i en ljudbok vill jag såklart befinna mig på samma ställe när jag sätter på den igen efter laddning, men så fungerar den inte, så det gäller att kolla exakt vart man är innan man sätter iPoden på laddning…. riktigt irriterande, speciellt de gånger jag glömmer att kolla vart jag var någonstans! En annan störande sak är att jag ibland inte kan stänga av iPoden när jag vill. Detta sker särskillt när jag använt den på mina promenader och kommer hem och vill stänga av den. Jag håller nere play/paus-knappen eftersom det är så man gör för att stänga av den, men den bara vägrar att stänga av sig, jag släpper knappen och provar igen, men det går inte då heller. Jag får helt enkelt vänta en stund och prova igen, och då brukar det fungera, detta är också riktigt irriterande!

ipod_nano_black.jpg

Det konstiga är att Apple inte kommit med några bra mjukvara-uppdateringar för att fixa dessa två störande problem, iPoden har ju ändå funnits i mer än ett år nu! Och när det nu kommit en ny iPod så lär de ju inte fokusera på att förbättra en ”gammal” modell, jag kanske helt enkelt får ta och köpa mig en ny iPod…

Lämna en kommentar

Filed under Tekniska prylar

Kommentera

