Ny vinterjacka, mössa och vantar!

Idag träffade jag en kompis på söder i Stockholm, vi käkade lunch samt fikade. Därefter gick vi runt i några affärer och hamnade till slut i Gallerian Skrapan som precis öppnat på söder. I en butik som heter ETC hittade jag den perfekta drömjackan, en jacka från Elvine. Den passade perfekt samt hade ett coolt mönster. Först provade jag samma jacka i svart, men då var den för lik en jacka jag redan har från Peak Performance, så jag provade på den mönstrade jackan istället och föll direkt, priset var också helt okej, 1795 kr. Inte billigt men inte så dyrt som jag förväntat mig att min vinterjacka skulle kosta!

När jag stod i kön för att betala jackan fick jag syn på ett par röda skinnhandskar bakom disken, jag har ju varit ute efter ett par röda vantar, och ett par i skinn skulle passa perfekt, jag bad att få prova dem, de passade och färgen var nästintill identisk med färgen på skinnet på mina röda skor jag precis inhandlat och därför inhandlades även dessa. När jag precis betalat fick jag även syn på en röd baskerliknande mössa i precis samma röda nyans som vantarna och skorna, jag provade mössan, den passade också och därför inhandlade jag även mössan. Så nu har jag snart en komplett vintergarderob; jacka, skor, mössa och vantar. Jag kanske slår till på en halsduk också, men jag vet inte riktigt om jag kommer använda en halsduk så mycket, jackan är ju inte öppen i halsen, så en halsduk kanske inte är nödvändigt, jag får se…

vinterjackaelvine.jpg

jaginyvinterjacka.jpg

3 kommentarer

Filed under Kläder, Mode/Kläder, Shopping

3 responses to “Ny vinterjacka, mössa och vantar!

  1. Pappa

    Tur att det inte finns så många affärer i Degerfors. Ditt sparkonto kommer att öka avsevärt när du flyttar till Dfs. Men det är kanske därför du passar på och köper nu.

  2. Pingback: Snart dags att handla vinterjacka! « Emelia.nu

  3. här säljer jag en oanvänd Peak Jacka för 699 som kostar det 3dubbla i affären, aldrig använd!
    http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=75473105

    oxå ett sätt 🙂

Kommentera

