På jakt efter vinterjacka!

Jag har på jakt efter en vinterjacka, hur den ska se ut vet jag dock inte. Meningen var att jag idag skulle åka in till Stockholm City för att titta efter en jacka, men det blev inte så, så istället åkte jag och D ner till Huddinge Centrum och tittade runt lite i butikerna där, jag hittade dock ingen jacka som jag blev sugen på. Det är svårt att leta jacka när jag egentligen inte har en aning om vad jag vill ha, det enda jag vet är att jag vill att det ska vara en jacka av längre modell och jag tror att jag inte vill att det ska vara en kappa eftersom jag haft en kappa som vinterjacka i flera år nu och jag är därför sugen på nått nytt! Imorgon blir det en sväng in till Stockholm City, jag ska äta lunch med en kompis vid 12-snåret och därefter går jag nog runt lite på stan och kikar efter en vinterjacka, D har match, men han kommer nog in till stan senare, han behöver också en ny vinterjacka.

Didriksons har några snygga jackmodeller, dessa jackor är dessutom vattentäta vilket jag tycker är bra!

didriksonsvinterjacka2.jpg

didriksonsvinterjacka1.jpg

När jag var nere på stan i Norrköping i veckan hittade jag en snygg jacka från Boomerang, så ett besök på Boomerangbutiken blir det nog imorgon när jag ska in till stan. Jag hittade inte jackan jag såg på stan på Boomerangs hemsida men däremot hittade jag nedanstående två jackor som jag tyckte såg snygga ut, halsduken var också snygg!

boomerangvinterjacka2.jpg

boomerangvinterjacka1.jpg

Peak Performance brukar också ha snygga jackor, fast de flesta är det dun i, och en dunjacka från Peak Performance har jag redan. Den jackan är knappt använd eftersom den är för varm, enda gången man kan använda den är om man ska stå still, så fort jag rör på mig med jackan på får jag en svettattack! Peak Performance har också riktigt snygga skidjackor, men en skidjacka vill jag inte ha på mig till vardags…

peakperformancevinterjacka.jpg

Zoovillage hittade jag en jacka från Tiger som såg snygg ut. De hade massa andra jackor, men ingen mer som direkt föll mig i smaken…

tigervinterjacka.jpg

Det finns säkerligen massa andra märken som har snygga jackor, jag får ta en sväng på Åhlens, där finns det säkert massa snygga vinterjackor av massa olika märken! 

Lämna en kommentar

Filed under Kläder, Mode/Kläder, Shopping

Kommentera

