Muffinsfabriken – Sveriges största och godaste muffins!

Ett måste om man är i Stockholm och gillar muffins är att besöka Muffinsfabriken! De har de största och godaste muffins jag någonsin ätit. När jag bodde i Stockholm och jobbade på Ericsson vid Telefonplan bjöds det ofta på muffins från Muffinsfabriken om någon fyllde år eller t ex skulle sluta. Eftersom muffinsen är så stora kan man om man ska bjuda på muffins köpa några olika sorter och sedan dela muffinsen i fyra delar så att man kan smaka på flera olika sorters muffins. Det finns två butiker i Stockholm, en i Midsommarkransen och en på Götgatan.

Eftersom jag inte längre bor i Stockholm var det ett tag sedan jag åt muffins från Muffinsfabriken, så i fredags när jag hämtade D på jobbet vid Telefonplan passade vi på att åka förbi Muffinsfabriken i Midsommarkransen för att köpa en muffins till mig. Jag valde en fruktmuffins; äpple och kanel, och muffinsen var precis så god och stor som jag mindes det. De är så pass stora att man knappt orkar få i sig en hel muffins själv, men eftersom jag inte ätit på ett tag fick jag i mig en hel! Supergott!

muffinsmuffinsfabriken.jpgchokladmuffins.jpgbarmuffins.jpgfruktmuffins.jpg

1 kommentar

Filed under Gott

One response to “Muffinsfabriken – Sveriges största och godaste muffins!

  1. Muffins är ju bara såååå GOTT!!! Roligt att baka med då det är så lätt =)

Kommentera

