Äntligen har jag hittat en lägenhet!

Eftersom jag sagt upp mig från mitt jobb i Norrköping och ska flytta tillbaks till Degerfors har jag nu i några veckor varit ute efter en lägenhet. Till en början ville jag helst köpa mig en lägenhet eftersom jag då kan fixa med lägenheten, lägga nya golv, tapetsera och dylikt, men till slut insåg jag att det inte gick att hitta någon lägenhet att köpa utan att bo i Degerfors och kunna åka runt och titta på dem. Min mamma och pappa har åkt runt en massa och tittat på lägenheter, men det blir ju inte samma sak att se bilder från en lägenhet som att se den i verkligheten. Jag bestämde mig därför för att satsa på en hyreslägenhet till att börja med. Min mamma har därför varit och tittat på fyra olika lägenheter i veckan som gått och tagit bilder som hon skickat till mig. Utifrån dessa har jag nu bestämt mig för att tacka ja till en av lägenheterna på måndag. Lägenheten ligger ganska nära centrum, är på 3 rum och kök och fräsch, vilket var ett av kraven! Lägenheten blev nytapetserad i samtliga rum för ungefär ett år sedan och då byttes samtliga plastmattor ut och köket fräschades till. Det som inte är så fräsch är badrummet som snart ska stambytas, vilket innebär att de inte gör något åt det just nu. Men jag ska försöka att göra det så fräsch det bara går genom att t ex köpa en badrummsmatta som täcker hela golvet. Badrummets väggar är dock nymålade och toaletten är ny så det får allt ta och duga.

Innan inflyttning till lägenheten har jag bestämt att jag ska införskaffa en diskmaskin. Jag har alltid sagt att jag inte vill bo i en lägenhet utan diskmaskin, men eftersom min nuvarande lägenhet endast hade kokvrå så fick inte ens en bänkdiskmaskin plats, så jag blev tvingad att klara mig utan diskmaskin. Livet blir så mycket enklare med diskmaskin, det jobbigaste med att laga mat är ju att diska efteråt och det slipper man med diskmaskin! Utifrån bilderna på lägenheten ser det ut som att det är lämnat ett hål i köket så att en golvdiskmaskin på 45 cm får plats, jag får mäta så att det stämmer när jag själv får se lägenheten, men hoppas verkligen en diskmaskin får plats där. Annars tänker jag skaffa en bänkdiskmaskin!

koknylagenhet.jpg

diskmaskinsmal.jpg

Det känns skönt att jag äntligen hittat en lägenhet, en tyngd har verkligen lossnat från mina axlar!

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

