Durkslaget har fått tillbaks serveringstillståndet!

Äntligen är allt tillbaks till det normala igen, idag besökte jag och Rogge Durkslaget, även Susanne hängde på. Vi har ju i och för sig besökt Durkslaget några gånger även fast de förlorat serveringstillståndet, men det blev aldrig samma sak eftersom det knappt var några andra där förutom vi! Vi åt gott och hade det riktigt trevligt. Durkslaget hade precis fått ny matmeny och vi provade på Grillad Oxfilé med kantarellsås och ratatouille. Jag åt pommes till och Rogge och Susanne lökpotatis. Maten var dock ingen höjdare, oxfilén som de hade på förra menyn var mycket godare tyckte jag. Det behöver dock inte bero på att oxfilén var annorlunda tillagad utan jag kanske hade otur att jag inte fick en bra bit. Min bit var mest seg och svår att tugga på. Jag och Rogge brukar ju alltid ta efterrätt och när jag såg menyn blev jag riktigt glad eftersom de för första gången hade paj på menyn, jag älskar paj! Det var björnbärspaj och jag kan ärligt talat säga att jag nog aldrig ätit en så god paj, den var riktigt delikat! Paj med björnbär har jag aldrig tidigare ätit så jag kan inte jämföra mot andra björnbärspajer, men detta var den godaste pajen i alla kategorier. Jag var helt till mig efter att jag ätit den och skrek nästan ut över hela restaurangen att pajen var riktigt god, vissa tittade lite konstigt på mig, men personalen borde vara glad för min gratisreklam!

varldensgodastepaj.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Gott, mat

Kommentera

