Drinkkväll!

Igår hade jag och Ida drinkkväll. Vi började kvällen på Carl Johan där vi käkade samt såklart tog oss varsin drink. När vi beställde drinkar bad vi att få dem fruktiga, dvs. vi ville att de skulle använda riktiga frukter och bär i drinkarna. Detta förstod dock inte servitriserna på Carl Johan utan vi fick varsin drink som bestod av massa olika smakämnen, juicer samt alkohol, drinken var inte alls god. Efter att vi druckit upp våra drinkar samt ätit upp maten gick vi vidare till Sidebar som är en bar som tillhör Hotell President. Även här bad vi om varsin fruktig drink men fick en drink bestående av apelsinjuicekoncentrat samt Passoa, den var riktigt äcklig, knappt att jag kunde dricka upp den. Vi gick därefter vidare till Asken där vi visste att de hade goda drinkar, i varje fall hade de haft det när vi var där några veckor tidigare och hade tjejkväll med jobbet. Drinkarna var goda även denna gång, Ida fick en drink gjord på färskpressad citron och jag fick en drink som bestod av björnbär sam lime, drinkarna var riktigt goda! Vi visste att det skulle vara svårt att toppa dessa drinkar med drog vidare till Pappa Grappa eftersom vi hört att drinkarna skulle vara riktigt goda där. Väl där meddelade vi bartendern att vi precis varit på Asken och druckit varsin jätte god drink så att han skulle få lite press på sig att även han göra goda drinkar. Det gick hem! Drinkarna här var också riktigt goda. Ida fick en drink som bestod av färsk mixad annanas och jag fick en drink som jag inte riktigt vet vad den innehöll, men det var den finaste drink jag någonsin druckit, i turkos färg, precis samma färg som havet har utomlands! Dessutom så var den väldigt god, drinkarna var i dyraste laget, men när man bara dricker en så kan det väl vara värt det. Efter detta började jag känna mig lite yr, inte van att dricka alkohol… så vi cyklade båda hemåt och kröp till sängs.

Kvällen var riktigt trevlig, vi snackade en massa hela tiden, kanske mest jag, men jag hoppas att jag även gav Ida en chans att prata. Att umgås tillsammans och snacka massa skit älskar jag och att dessutom dricka i alla fall två goda drinkar gjorde inte kvällen sämre. Kvällen var helt klart lyckad!

Några bilder ifrån kvällen, tyvärr tagna med taskig mobilkamera!

drinkar-asken.jpg

idapappagrappa.jpg

jag-pappagrappa.jpg

mindrinkpappagrappa.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Roligt

Kommentera

