Ericssondagen på Gröna Lund

Idag var jag och D på Gröna Lund. Det var Ericssondagen där idag vilket innebär att Ericsson hyrt hela Gröna Lund och att de anställda samt deras familj för 100 kr/styck får inträde samt åka samtliga attraktioner fritt. Eftersom D jobbar på Ericsson passade vi på att besöka Gröna Lund. Vi åkte inte ens hälften av alla karuseller utan de vi tyckte verkade bra! Det var jätte kul, ångrar dock att jag åkte Kättingflygaren, dvs. slänggungorna, för efter den var jag yr och fick huvudvärk! Något som jag vägrar att åka är Fritt Fall samt Katapulten, bara genom att tänka på att åka dessa mår jag dåligt. Jag har åkt dem tidigare, för flera år sedan, men nu får tiden pallar jag det inte! En karusell som var överskattad var Kvasten, som var ny för i år, den var inte alls mycket att hurra för. För det första så var åkturen något av det kortaste jag varit med om och för den andra så var det inget drag på den, den gick alldeles för sakta, då är Vilda Musen samt Jetline (övriga berg och dalbanor) mycket bättre!

Jag har alltid älskat att åka karuseller, men desto äldre jag blir, desto räddare blir jag! Nu för tiden får jag nästan ångest bara jag tänker på att åka en karusell överhuvudtaget! Vet inte varför, men så är det. Så det kanske var sista gången jag vågade! Nej, sista gången jag åker karusell ska vara på Liseberg, helt klart den bästa nöjesparken i Sverige, mycket bättre än Gröna Lund!

Följande attraktioner provade jag på:

Extreme:

Jetline:

Kvasten:

Kättingflygaren:

Spökhuset:

Vilda musen:

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

