Bio utan popcorn!

Igår åkte jag och D ut till Kungens Kurva och Heron City för att se Bourne Ultimatum. Först käkade vi på O’Learys, vi åt Striploin Steak med Hot Bearnaisesås och pommes frites, det var riktigt gott! Därefter skulle vi gå upp och köpa popcorn samt se på filmen. På vägen upp hade de öppnat ett nytt ställe som heter Squeezed Up – Juice Bars! (Sajten är just nu nedstängd!) som sålde färska juicer samt smoothies, jag köpte med mig en smoothie som heter Strawberry love och bestod av Jordgubbar, bananer, äppeljuice, jordgubbsyoghurt samt is, den var supergod, verkligen att rekommendera om ni besöker Heron City! Under tiden gick D upp till bion för att köpa popcorn åt mig. En stund senare när jag kom upp till bion fick jag nästan en chock när jag såg hur mycket människor som stod i kö för att köpa popcorn, godis och dricka. Det var kanske tio kassor öppna och i varje stod det nog minst 12 sällskap. Jag ringde D och han hade knappt kommit framåt i kön, det vara bara att inse att jag inte skulle hinna få några popcorn om vi ville hinna se filmen… Jag blev lite deppig eftersom en av anledningarna till att jag går på bio är just popcornen. Men så här i efterhand gjorde det inte så mycket eftersom jag ju hade en god smoothie som jag drack av under hela filmen!

Filmen var riktigt bra, mycket spännande och mycket action, det var nog den bästa filmen i serien. Synd att filmen slutade på ett sätt som öppnar för ytterligare en film, det räcker med tre stycken tycker jag! Jag tyckte att man fick reda på de sista pusselbitarna när det gäller Bourne’s identitet, så ytterligare en film behövs inte, man behöver ju inte få reda på allt heller! Av mig får filmen 8/10 i betyg.

2 kommentarer

Filed under Bio

2 responses to “Bio utan popcorn!

  1. Kim

    Visst var den god?
    nästa gång får du komma och pröva mitt nya recept Piña Colada.
    Kim (SQUP)

  2. Pingback: Supersugen = superdålig! « Emelias värld

Kommentera

