Jag kommer sakna dig, älskade syster yster!

Imorgon flyger min syster till Spanien för att plugga där tills nästa sommar, det kommer bli tomt utan henne. Att inte kunna träffa henne när jag kommer hem och höra hennes röst nästan varje dag. Jag får ont i magen när jag tänker på det, hon kommer ju hem till jul men dit är det ju över 3 månader!

Jag tänker på när D för ungefär 3 år sedan skulle flyga till USA för att plugga hela höstterminen där, hur jobbigt det var. Hela natten låg vi båda och grät, han kände ångest och ångrade att han beslutat sig för att åka eftersom han kände sig elak mot mig och kände att han skulle sakna mig så mycket. Precis det D gick igenom kommer syrran att gå igenom inatt, riktig ångest. Man känner att man vill strunta i det, bara besluta sig för att inte åka, bara stanna hemma och aldrig åka ifrån sin familj någonsin. Men ändå kommer hon stå där stark imorgon bitte och krama om mina föräldrar eftersom man ju inte kan tillåta sig själv att inte åka. Trots att man känner sån ångest vet man ju att man kommer ångra sig hela livet om man inte åker, det kommer kanske aldrig någon mer chans! Man vet ju vad man har, men aldrig vad man kommer få, det är väl detta som gör att man vill strunta i det, bara lägga sig ned och sova och vakna upp när allt är över. ”What doesn’t kill you, makes you stronger”, så ska du tänka älskade syster! Du kommer klara detta galant, din spanska kommer bli hur bra som helst, du kommer träffa massa nya och roliga människor och få minnen för livet, minnen du aldrig vill vara utan! Jag vet att det känns fördjävligt just nu, men jag vet att du är stark och kommer klara det galant! Du är ju min syster, självklart kommer du klara dig bra! Det kommer vara några jobbiga veckor i början innan du kommer in i allt, men sedan ska du se att tiden flyger iväg och snart är det november och våra föräldrar kommer på besök, därefter är det inte långt kvar till jul och då kommer du ju hem en sväng. På våren kommer även jag och hälsar på och då ska du se att du kommer trivas utmärkt, när du väl kommit in i allt. Bara du ger det en chans! Det är viktigt att du ser till att göra saker hela tiden så att du inte tänker på den saknad du kommer känna. Ur detta kommer du bli starkare och vad som än händer så kommer du alltid vara min älskade syster!

Jag säger som jag sa till pappa för ungefär 20 år sedan när han ville tvätta dig men jag istället ville göra det: ”Det är ju faktiskt min lillasyster!” Och vad som än händer kommer du alltid att vara min älskade lillasyster!

1 kommentar

Filed under Jobbigt

One response to “Jag kommer sakna dig, älskade syster yster!

  1. Syster yster

    Jag kommer sakna dig jättemycket också, men vi får höras jättemycket, en bamsekram

Kommentera

