Behålla drömstövlarna?

Jag trodde att jag hittat mina drömstövlar, men nu är jag inte så säker längre… Första gången jag såg stövlarna var på Modebloggen, där Cecilia B Jonson visade upp dem eftersom hon skulle göra ett reportage om dem i Expressen Fredag. Jag blev kär i dem direkt! De är väldigt enkla men ändå så snygga. Dessutom hade de en cool och bra detalj bakpå, nämligen en dragkedja. Kanske skulle dragkedjan göra så att jag kunde ha stövlarna trots mina stora vader, tänkte jag då…

Idag åkte jag ner till Vagabond affären för att prova dem. Jag gick runt med dem länge i affären, osäker på om jag skulle köpa dem eller inte. De var riktigt sköna men trots att jag hade dragkedjan nere så var stövlarna tajta upptill, det var nästan så att jag höll på att börja gråta! Jag bestämde mig för att köpa dem och ta med dem hem och prova dem med ett par tajts på benen, i affären såg det nämligen ut som att mina vader höll på att svälla över i stövlarna. När jag kom hem och provade dem i tajts såg det mycket bättre ut, men jag är osäker på om det är bra nog… Jag behöver därför er hjälp! Utifrån nedanstående bilder, tycker ni att jag ska behålla stövlarna eller ska jag lämna tillbaka dem?

vagabondtriangle.jpg

stovlar-framifran.jpg

stovlar-bakifran.jpg

stovlar-bakifran2.jpg

5 kommentarer

Filed under Mode/Kläder, Shopping, Vill ha

5 responses to “Behålla drömstövlarna?

  1. Jenny

    Nej, lämna tillbaka dem! Stövlarna är rätt snygga framifrån men får du inte upp dem bak så tycker jag inte du ska behålla dem. Det finns snyggare stövlar med bredare skaft!

  2. Pingback: Lämna tillbaks drömstövlarna! « Emelias värld

  3. Elin

    lämna tillbaks dem, de ser alldeles för tighta ut framifrån och det är ju inte snygt baktill heller om inte kedjan går ända upp. finns snyggare stövlar med vidare skaft för de pengarna!

  4. Izabella

    måste bara fråga, vart hitta du dom skorna? ge mig länk, eller sida till vart dom kommer ifrån, fan vad snygga blev kär!

  5. Stövlarna du menar skrev jag om i detta inlägg förra året:

    http://emelia.nu/2007/10/31/stovlar-for-alla-vadstorlekar/

    De fanns att köpa hos Duo (http://www.duoboots.se/index.php) då, men jag är inte säker på att de fortfarande finns kvar i deras sortiment…

Kommentera

