Deppig = jag äter mycket onyttigt!

Idag har jag varit lite nere. Jag har fattat en del svåra beslut… Jag är ingen bra beslutsfattare, jag har alltid haft riktigt svårt att bestämma mig, oavsett vad det gäller. Helst vill jag att någon annan ska fatta besluten åt mig, så att jag slipper ta någon ansvar i frågan… När jag ska fatta ett svårt beslut kan jag ha ont i magen i flera dagar och må riktigt dåligt samt vara ledsen. Men jag hoppas verkligen att ordspråket ”What doesn’t kill you makes you stronger” kommer slå in någon gång i framtiden angående det beslut jag fattat.

Det kändes skönt att komma hem till familjen, dock synd om dem som fick stå ut med mig som var sur och inte alls trevlig. När jag kom hem hade min mamma varit så snäll att hon bakat en äppelkaka som jag älskar (Senast jag kom hem hade hon bakat en äppelpaj, hon vill verkligen inte att jag ska gå ned i vikt!). Jag smällde i mig flera bitar samt även några chokladbollar som hon bakat till lillebror som inte gillar äppelkaka. Senare på kvällen smällde jag i mig ytterligare en bit äppelkaka och sedan en bit till och därefter ännu en bit. Jag tror jag åt upp en halv äppelkaka själv, och nu mår jag inte alls bra! Hela veckan har jag haft en nervös känsla i kroppen och haft ont i magen och mått dåligt över detta beslut och knappt varit hungrig alls, men nu när jag istället är deppig så vräker jag i mig massa onyttigt! Jag får inte vara deppig för ofta, då kommer jag till slut rulla fram…

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, mat

Kommentera

