Barnpizza – lika mkt deg som i ordinarie pizzor!

Igår var jag och åt mat tillsammas med I och hennes familj. Vi käkade pizza på Pappa Grappa Pizza. Pizzorna där är stenugnsbakade och kända för att vara väldigt goda, men jag tyckte de var så där, helt okej men inte godare än andra pizzor jag ätit. I’s döttrar tog en varsin barnpizza, det var nog världens finaste barnpizzor. De föreställde en varsin fisk med fenor, mun och öga.

Det jag har noterat när andra beställt barnpizzor är att det allid är lika mycket deg i en barnpizza som i en ordinarie pizza. Pizzeriorna har liksom plåtar färdiga med degbullar som de använder för att göra en pizza, och även fast de ska göra en barnpizza så använder de en hel degbulle. Jag fattar inte varför de inte då delar degbullen i två bitar och använder halva degen till en barnpizza?? Detta är något jag funderat länge på. Köper man pizza på en vanlig pizzeria vill man ju ha den tunn inte tjock, vill man ha tjock pizza köper man pan pizza ju! Själva grejen med att beställa en barnpizza är ju att man vill ha mindre mat än en ordinarie portion! Den enda anledningen som jag kan se det är att det kan bli en halv degbulle över om inte ett jämt antal barnpizzor beställs tills den dagen det är dags att kasta degbullarna för att de blivit för gamla, och då går en halv degbulle till spillo… Vad tror ni?

556954825_69cf8c1b25_o.jpg

1 kommentar

Filed under konstigt

One response to “Barnpizza – lika mkt deg som i ordinarie pizzor!

  1. Jocke

    Måste hylla din goda matsmak 🙂
    Ska ja ut och här i Norrköping går ja bara till Grappa eller Sing Thai!

Kommentera

