Nya, coola och snygga iPod nano

I dagarna kom den nya iPod nanon ut. Jag blev faktiskt besviken. Hatar nämligen när det kommer ut nya modeller av saker som jag har. Jag har en svart iPod nano sedan tidigare, men när det nu finns en ny modell vill jag självklart ha den också! Riktigt jobbigt! Den nya iPod nano finns i flera nya färger och är ”bulligare”, tjockare samt bredare än sin föregångare, den är dock lite kortare, i gengäld har den större skärm och man kan titta på film på den precis som på de lite större iPod-modellerna. Trots att den nya iPoden har utökad funktionalitet så är den billigare än sin föregångare, vilket jag tycker är riktigt bra! Jag har ju bara haft min iPod sedan i höstas när jag fick den i födelsedagspresent av D så jag får väl stå ut ett tag till med den, men det är alltid roligt att köpa nya saker…

Inte nog med att det kommit ut en ny iPod nano modell, apple har dessutom släppt iPod shuffle i flera nya färger samt ändrat på designen på iPod Classic så att den nu också är lite ”bulligare”, precis som den nya iPod nanon. Dessutom har de släppt en ny iPod, nämligen iPod Touch. Funktionalitetsmässigt ska iPod Touch vara likvärdig med iPhone som kommer någon gång i höst, förrutom att det inte går att ringa med den samt att den inte har en kamera. Jag tycker den verkar riktigt cool! Den har stor skärm, touch-screen samt inbyggt trådlöst nätverk så att du via nätet kan ladda hem ny musik.

nyaipodnano.jpg

ipodtouch-hero.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Vill ha

Kommentera

