Mitt nya jobb: kioskbiträde!

Innan mitt jobb flyttade till nya lokaler hade vi godisförsäljning i lokalen. Det var ett företag som levererade godis i en låda som också hade ett litet fack, i vilket man betalade. När vi flyttade till nya lokaler beslutades att vi skulle sluta köpa in godiset, dels eftersom det inte fanns något bra ställe att ha godiset men också för att vi inte vill ha främmande människor springande i vår lokal. Det var många på jobbet som klagade på att de inte längre kunde köpa godis. Jag sa då på skämt att jag kunde börja sälja godis eftersom jag skulle se smalare ut om alla andra gick upp i vikt genom att äta massa godis. Sedan pratade vi flera gånger om det och desto mer jag tänkte på saken desto mer kände jag att det kanske skulle vara kul att ha en egen liten kiosk på jobbet. Så idag åkte jag och I och handlade godis till min kiosk. Vi åkte till ICA Meny eftersom de där har storpack till hyffsade priser samt till Willys för att inhandla det de inte hade på ICA Meny. Till slut hade vi införskaffat 11 olika sorters godis som jag nu ska sälja vid min arbetsplats. Jag har vigt hela nedersta delen av min hylla till godiset eftersom hyllan har ett neddragbart skydd som man kan låsa.

Efter arbetstid gjorde jag en liten plansch med bilder på mitt sortiment samt priser som jag satte upp på sidan av hyllan. Därefter skickade jag ut ett mail till mina arbetskamrater där jag meddelade att arbetets egna kiosk hade öppnat. Genast fick jag 3 kunder som handlade lite gott att äta. Det var riktigt kul! Nu hoppas jag bara att försäljningen rullar på, jag ligger ju ute med runt 600 kr, som jag nu måste tjäna in. Nu när jag har godis för över 600 kr precis bredvid min plats är jag riktigt glad över att jag inte äter godis!

produktbild.jpg

godiskiosk.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobb

Kommentera

