Äntligen gummistövlar som passar!

Jag har världens fetaste vader för stövlar. När jag väl hittat, beställt och fått hem mina drömstövlar kunde jag inte ha dem för att mina vader var för feta! Självklart borde jag ha tänkt på detta, jag vet ju att jag aldrig har kunnat ha vanliga skinnstövlar, men jag tänkte i min enfald att gummistövlar borde väl även jag kunna ha, men tydligen inte! Jag borde självklart ha köpt stövlar med korta skaft, vilket jag nu i efterhand har sett hur många som helst som är jätte snygga, men då hade jag ju redan köpt ett par långa stövlar, som var för smala!

Igår klippte jag äntligen av min stövlar så att de passar mina vader, och det blev faktiskt väldigt bra, nu passar de perfekt! Jag hade köpt gummilim för att kunna limma fast den svarta kanten där jag klippt av stöveln, men stöveln var bredare längre ned så det gick inte, men jag tycker stöveln blev snygg som den är nu, jag är faktiskt riktigt nöjd, till slut! Fast jag är faktiskt väldigt sugen på att köpa ett par korta Esprit stövlar som jag sett… stövlar kan man väl aldrig ha för många, i alla fall inte nu i höst när det troligtvis kommer regna hela tiden… (att vara positiv är inte min starka sida!)

stovlar-som-passar.jpg

3 kommentarer

Filed under Mode/Kläder, Shopping, Sjukt!

3 responses to “Äntligen gummistövlar som passar!

  1. Pingback: Snygg i regnkläder! « Emelias värld

  2. Pingback: Jag vill ha nya gummistövlar! « Emelias värld

  3. Jan

    Det var ju bra att du blev nöjd. Det hade ju gått bra att ha dem som de var eller att vika ner skaften, men detta blev kanske bättre. Det är nog bäst för alla med kraftiga vader att köpa höga stövlar och sedan klippa ner skaften till lämplig höjd. Köper man låga går det ju inte att ändra sig.
    Hur har det gått seda? Är du nöjd stövlarna?

Kommentera

