Lördagens mat

Idag har jag varit riktigt onyttig. Anledningen till detta är att jag varit på kalas hos min yngsta kusin som fyllde 17 är. Där serverades det mycket gott fikabröd, vilket jag aldrig har kunnat motstå! Det är verkligen den största lasten jag har, det mesta kan jag motstå, men inte fikabröd! Men eftersom jag går på kalas så sällan tycker jag att jag kan passa på att unna mig lite! Dock borde jag inte ha unnat mig så passa mycket som jag gjorde, det borde räcka med en bit av varje, men istället blev det två vaniljbullar och 3 bitar äppelkaka…

Frukost: Lätt A-fil med rostat ris samt en skiva morotsbröd med skinka på.

Mellanmål: Ingenting, blir oftast inte så på helgerna.

Lunch: Fisksoppa som min syster lagade, jag var skeptisk till en början men soppan var faktiskt god! Till soppan åt jag två skivor morotsbröd, en skiva med kaviar och ost på och en skiva med skinka på. Till maten drack jag vatten.

fisksoppa.jpg

Mellanmål: En dumlekaka, 2 vaniljbullar, 3 skivor äppelkaka samt två glas apelsindryck.

Middag: Hemlagad lasagne. Till maten åt jag en skiva vitlöksbröd samt två bitar pain riche med ost på. Till maten drack jag vatten med lime i.

Kvällsgott: Lite chips, en smoothie samt en bit äppelpaj med vaniljsås.

Träning: En powerwalk på ca. 1 timme och 10 minuter tillsammans med syrran.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

