Highlander Inn: Det nya Durkslaget!

På mitt jobb har vi som tradition att vi en gång i månaden går ut och tar en öl tillsammans. Självklart hänger inte alla med, men vanligtvis är vi ungefär 10 av 40 anställda. Det blir oftast första torsdagen i månaden, men också ibland sista torsdagen i månaden beroende på när jag eller Rogge kan, för det är nämligen jag eller han som skickar ut inbjudan. Vi har alltid gått till Durkslaget eftersom det är nära till jobbet, mysig stämmning samt god mat. När Durkslaget fick sitt serveringstillstånd indraget visste vi inte riktigt vart vi skulle gå, vi hade ju alltid gått till Durkslaget. Vad mig anbelangar skulle vi kunna fortsätta att gå till Durkslaget, jag dricker ändå ingen öl och oftast heller inte andra alkoholhaltiga drycker, helt enkelt för att jag inte tycker att det är speciellt gott! Valet föll på Highlander Inn, vilket också är ganska nära till jobbet samt även till stan, det är mysigt inrett och har god mat. I torsdags gick vi dit för första gången och det var riktigt lyckat. Vi var inte så många, men stämningen var bra och maten jätte god! Helt klart mitt nya favoritställe! Hoppas dock att Durkslaget ska få tillbaka sitt serveringstillstånd så fort som möjligt, det har inte alls varit lika mycket folk där som det brukade vara när de fortfarande hade serveringstillstånd, vilket är synd! Går det för lång tid kommer de tappa massa kunder som kanske aldrig kommer tillbaka och det vore synd för ett så bra ställe!

Självklart har jag inte helt övergett Durkslaget sedan de fick sitt serveringstillstånd indraget, jag har faktiskt ätit där två gånger efter att jag fick reda på det. En gång köpte jag med mig mat och i onsdags åt jag och Rogge mat där, Rogge tyckte det var tråkigt att han inte kunde få sig en öl till maten, men jag tycker det var bra, man behöver inte alltid dricka öl, kan vara bra att dricka något annat istället!

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, mat

Kommentera

