Jobbigt med mycket nycklar!

Jag har väldigt mycket nycklar på min nyckelknippa! Nyckel till tvättstugan, nyckel till lägenheten, nyckel till garaget, nyckel till en innerdörr i garaget, nyckel till cykeln, nyckel till kolven i tvättstugan, nyckel till jobbet, nyckel till ett extra cykellås, nyckel till D’s dörr i Stockholm, nyckel till det extra säkerhetslåset på D’s dörr i Stockholm samt en nyckel till dörren till D’s trappuppgång i Stockholm. Det blir ganska tungt att bära runt på alla dessa nycklar, men jag måste ju ha dem alla. Det värsta av allt är hur många gånger jag måste använda vissa av dessa nycklar för att ta mig till jobbet. Först måste jag låsa lägenhetsdörren, därefter måste jag använda garagenyckeln i hissen för att ta mig ned till garagenivån, sedan måste jag låsa upp garagedörren. Därefter måste jag låsa upp dörren till cykelförrådet som ligger i garaget, sedan måste jag låsa upp cykeln och garageporten för att ta mig ut. När jag sedan kommer till jobbet måste jag låsa upp dörren till jobbet. Jag måste alltså sammanlagt använda en nyckel 7 gånger bara för att ta mig till jobbet, det tycker jag är riktigt jobbigt. Förstår inte varför man ska behöva låsa upp så många dörrar när man redan befinner sig i mitt lägenhetskomplex, jag tycker det borde räcka att låsa upp dörren till trappuppgången och sedan borde resten av dörrarna att vara öppna, men det är väl av säkerhetsskäl antar jag, vilket ju faktiskt är bra, men jobbigt! Man måste ju få klaga lite ibland!

mycketnycklar1.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

