Onsdagens mat

Förut har jag tittat på dem som orkar gå ut och gå varje morgon med förundran och skakat på huvudet åt att de orkar, jag har inte förstått hur det har viljan att göra samma sak dag ut och dag in. Men nu förstår jag. Jag gör nämligen det jag skakade på huvudet åt varje morgon själv. Jag fortsätter för att det blivit ett beroende, ett bra beroende som gör att jag mår mycket bättre och får ut mer av dagen, jag blir dessutom gladare! Tänk vad mycket en promenad på morgonkvisten kan göra. Imorse när jag vaknade av att mobilen ringde var jag riktigt död, jag snoozade flera gånger, när jag väl vaknade till liv trodde jag att jag endast snoozat en gång, men det var tydligen flera, vilket jag kunde se på tiden. Det är riktigt jobbigt ibland innan jag kommit iväg, men det är verkligen värt det efteråt, jag mår så himla bra när jag sätter mig framför tv’n och äter frukost samt när jag tar en välbehövlig dusch. Även under promenaden känns det härligt, längtar faktiskt efter dessa stunder, när man kan gå och bara njuta och låta tankarna flöda. Att lyssna på ljudbok under promenaden gör att tiden bara flyger iväg. Om ungfär 7 timmar kommer klockan att ringa, dags att gå ut och gå, det kommer kännas jobbigt, men jag gör det för att det verkligen är värt det efteråt!

Frukost: Lätt A-fil med havregryn (efter min morgonpromenad).

Mellanmål/frukost på jobbet: Två skivor bröd, båda med paprika och ost. Till mackorna drack jag nypressad apelsinjuice (som jag tog med hemifrån).

Lunch: Fylld tacopaprika med sallad till samt vatten att dricka. (Rester från igår) Till efterrätt ett äpple.

Mellanmål: Ett päron.

Middag: Räkwok på Durkslaget tillsammans med Rogge!

Kvällsgott: En hallon/blåbärs-smoothie.

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme innan frukost.

Övrigt: Jag cyklade from och tillbaks till jobbet, ca. 14 minuter sammanlagt.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

