Snyggt och annorlunda sängbord!

När jag och D köpte vår sängstomme funderade vi på om vi skulle köpa sängbord till eller inte. Vi valde att avvakta, dels för att sovrummet är lite för litet för att få plats med ett sängbord på varje sida om sängen men också för att jag tycker de flesta sängbord är så himla tråkiga! Nu har jag hittat det perfekta sängbordet, som egentligen inte är ett bord utan en hylla som man hänger på väggen bredvid sängen, det är både snygg och orginellt. Jag hittade det på en butik som heter Finrummet i Örebro, dock var det riktigt dyrt med tanke på hur lite trä det består av, 1500 kr. Då är det ju troligtvis billigare att gå till en snickare och be honom snickra till en hylla i ek! Man skulle ju annars kunna använda en hylla från Cult Design som man kan vända i 90 graders vinkel mot bilden nedan. I vilket fall som helst så har jag bestämt mig för att om jag i framtiden ska köpa ”sängbord” så ska det vara en snygg hylla att hänga på väggen bredvid sängen!

Vår sängstomme:

sangstomme-moja.jpg

Snyggt och orginellt ”sängbord”:

 snyggtnattduksbord.jpg

Alternativ från Cult Design (kan vändas 90 grader):

culthylla.jpg

Matchande sängbord till vår sängstomme, som dock är tråkigt:

moja-nattduksbord.jpg

3 kommentarer

Filed under Inredning

3 responses to “Snyggt och annorlunda sängbord!

  1. Linda

    Hej!
    Såg det ”coola” sängbordet som det står en skylt ”nytt” på.
    Vart hittar jag det?

    Mvh/Linda

  2. Frida

    Hej vart hittar man de sängbordet där
    det står en klocka på?

    hälsningar frida

  3. Linda & Frida: Bordet ni åsyftar kommer från butiken Finrummet som ligger i Örebro. Det är inte säkert det finns kvar för det är över 1 år sedan jag skrev detta inlägg. Men här kommer en länk till butikens hemsida: http://www.finrummet.nu/

    Ni kan ju alltid ringa och fråga om det finns kvar 🙂

Kommentera

