Tur att jag tränar på morgonen!

Det är verkligen tur att jag tränar på morgonen, annars vet jag aldrig hur jag skulle hinna med allt! Idag började jag dagen med en promenad, därefter åkte jag till jobbet och var där runt 08.30, jobbade fram till 17.30. Kom hem runt 17.45, då slängde jag mig in i duschen och tog en snabbdusch. Därefter var det dags för tvättning, medans de första maskinerna tvättades lagade jag mat. Precis när maten var klar hade det blivit dags för mig att gå ner i tvättstugan och hänga upp tvätt samt slänga in tre nya maskiner. Jag gick sedan upp och åt samt diskade. När jag var klar med det hade det blivit dags att gå ned i tvättstugan igen för att hänga upp de sista maskinerna, jag kom upp till lägenheten igen runt 19.45. Då satte jag mig framför datorn för att skriva detta, samt några till inlägg. Det är nämligen säsongspremiär för Top Model USA idag klockan 20.00 och jag ville vara klar med allt innan dess, och jag hann ju med god marginal! Direkt efter Top Model är det CSI som jag tänkte se på, i reklampausarna tänkte jag lägga i nya sängkläder i sängarna samt hänga in nya handdukar i badrummet, dessutom tänkte jag mixa till en smoothie samt gå ned i tvättstugan och förlänga tiden på torkskåpet. När CSI är slut vid 22 tänker jag gå ned och hämta samt vika tvätten, därefter är det dags att krypa i säng, antagligen helt slut! Det är mycket som ska hinnas med!

Men tänk om jag inte hade gått ut och gått innan jobbet, då hade jag inte hunnit med hälften av det jag hunnit med idag. När jag inte gick ut på promenad innan jobbet kom jag nämligen inte till jobbet förrän vid 08.30 i alla fall. Och att då gå ut och gå efter jobbet blev himla jobbet eftersom jag var hungrig och var trött. Man skulle i och för sig kunna äta innan, men det var inte heller bra för det är jobbigt att gå när man precis ätit. Det blev helt enkelt så att jag struntade i att gå ut och gå och inte lagade jag mat heller för att jag var så trött och bara kände för att slappa framför tv’n. Men genom att börja dagen med en promenad blir jag mycket piggare och orkar mycket mer, mitt liv har helt enkelt blivit enklare och jag är mycket gladare, tänk vad mycket en promenad på morgonkvisten kan göra!

gangmedstavar.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

