Söndagens mat

Idag tycker jag att jag skött mig bra, jag har inte småätit men däremot åt jag bearnaisesås till kvällsmaten, jag måste tyvärr ha sås till maten annars blir det torrt och inte gott. Det jag kan trösta mig med är att jag alltid använder mindre fett och mer vatten när jag gör såsen, så den är inte lika onyttig som den skulle kunna vara!

Frukost: Lätt A-fil med Vårgårdas rostade ris.

Mellanmål: Ingenting, gick upp ganska sent och då åt jag frukost. Därefter gick jag min dagliga promenad och direkt när jag kom hem lagade jag lunch, så det fanns inte tid för nått mellanmål.

Lunch: 2 tacos i tortillabröd innehållandes tacofärs, rödlök, gurka, tomat, paprika, vindruvor och gräddfil. Till maten drack jag vatten med lime i.

Mellanmål: En hallonsmoothie som jag köpte på stan.

Middag: Lövbiff med potatis i ugn, till det sallad och bearnaisesås. Till maten drack jag vatten med lime i.

lovbiffpotatisbea.jpg

Kvällsgott: Ingening.

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme efter att jag ätit frukost.

Övrigt: Promenad fram och tillbaks till stan.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

