Lördagens mat

Lördagen har varit denna veckas verkliga unnardag! Jag har druckit festis, massa Smirnoff Ice samt ätit popcorn. Egentligen borde jag inte dricka Smirnoff Ice överhuvudtaget eftersom det är så sött att det värker i mina tänder när jag borstar tänderna efteråt, men det är det ända jag gillar i alkoholväg… och riktigt gott är det, fast inte om man försöker att äta och dricka nyttigt!

Frukost: Lätt A-fil med Vårgårdas rostade ris.

vargardaris.jpg

Mellanmål: Ingenting, var på kundevent på jobbet och då blev det helt enkelt inte tid till att äta något, inte för att jag hade med mig nått att äta i alla fall, men men…

Lunch: Två tjocka korvar i bröd, en korv i fullkornsbröd och en i vanligt bröd, med ketchup och rostad lök på. Till maten drack jag mineralvatten med citron.

Mellanmål: En päron festis och en påse popcorn på fotbollsmatch i Åtvidaberg, de möte Degerfors så klart!

Middag: Thaimat från Spicy Hot, till det drack jag en Smirnoff Ice.

Kvällsgott: Några Smirnoff Ice, hur många kommer jag inte ihåg… men kanske fyra stycken.

Träning: Spelade fyra matcher i beach volleyboll på mitt jobbs kundevent.

Övrigt: Cykeltur fram och tillbaks från jobbet, ca. 14 minuter sammanlagt. Dessutom dansade jag en massa på jobbets efterfest, jag blev riktigt svett!

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

