Fredagens mat

Idag är jag för första dagen på länge stolt över vad jag stoppat i mig. Trots att det är fredag åt jag ingenting onyttigt på kvällen utan istället åt jag ärter och physalis. I och för sig är varken brödet eller gräddfilen jag åt speciellt nyttigt, men jag smååt i alla fall inte utan åt det till maten!

Frukost: Lätt A-fil med havregryn (efter promenaden).

Mellanmål/frukost på jobbet: En smörgås i två delar, båda med ost och paprika på samt ett glas färskpressad apelsinjuice som jag hade med mig hemifrån.

Lunch: Honungsstekt kycklingbröst med mangold, champinjoner, mild pepparsås samt rosmarin potatis på restaurang Knäppingen, min absoluta favorit restaurang här i Norrköping när det gäller att äta lunch. Det är inte billigt men riktigt gott och dessutom har de en stor salladsbuffé till, som jag givetvis åt av. Färskt bröd serveras också till, vilket jag åt två skivor av. Vet att bröd inte är speciellt nyttigt men jag kunde inte motstå, Knäppingen har bland det godaste bröd jag vet. Det är alltid superfärskt och ibland till och med varmt! Till maten drack jag vatten med citron i.

Mellanmål: Ingenting. Det var slut på frukten på jobbet.

Middag: 2 tacos i tortillabröd innehållandes tacofärs, rödlök, gurka, tomat, paprika, vindruvor och gräddfil.

Kvällsgott: Några salladsärter samt några physalis.

artor.jpgphysalis.jpg

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme direkt när jag vaknade, innan frukost.

Övrigt: Cykeltur fram och tillbaks från jobbet, ca. 14 minuter sammanlagt. På lunchen gick jag ned till stan och tillbaks ca. 15 minuter sammanlagt.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

