Torsdagens mat

Idag är jag riktigt stolt över mig själv. Hade det inte varit för att jag blev bjuden på tryffel med jordgubbe på Durkslaget när jag köpte kvällsmat, så hade jag klarat hela dagen utan att äta något onyttigt. Men blir man bjuden så kan man ju inte tacka nej, och eftersom jag bor själv hade jag ju ingen att ge det till och jag kunde ju inte slänga det… 

Frukost: Lätt A-fil med blåbär (efter promenaden). Den sista portionen blåbär, nu är det slut på lyxfrukosten, blir till att äta müsli eller havregryn till filen istället, gott men absolut inte lika gott!

Mellanmål/frukost på jobbet: En smörgås i två delar, båda med ost och paprika samt ett glas färskpressad apelsinjuice som jag hade med mig hemifrån.

Lunch: Pastasås (som jag lagade i förrgår kväll) innehållandes skinka, lök, champinjoner, paprika, krossade tomater samt kryddor som jag åt tillsammans med fullkornspasta, till det åt jag även 3 morötter. Till maten drack jag ett glas vatten. 

Mellanmål: Ett äpple samt en Loka päron.

Middag: Räkwok från Durkslaget samt till efterrätt tryffel med jordgubbe.

Kvällsgott: Ingenting, var så trött att jag inte fick nått sug.

 Träning: En snabb powerwalk på 1 timme direkt när jag vaknade, innan frukost.

Övrigt: Cykeltur fram och tillbaks från jobbet, ca. 14 minuter sammanlagt.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

