Tisdagens mat

Idag tycker jag att jag skött mig ganska bra, fast som vanligt är det vissa saker som jag stoppat i mig som jag kunde ha varit utan. Tisdagar är nämligen limpdag på jobbet, dvs. till frukosten serveras det nybakade och jätte färska limpor. Jag älskar nästan allt bröd, men limpor slår allt, det är så himla gott att jag lätt skulle kunna äta upp en hel limpa själv. Till frukosten blev det därför 3 limpskivor och när jag såg att en arbetskamrat tog sig en limpmacka på eftermiddagen blev jag också så sugen att jag smällde i mig 2 limpskivor till, alltså 5 limpskivor sammalagt! Inte bra! Det andra jag inte är speciellt stollt över är den friterade klyftpotatisen jag åt till lunch, men jag skyller på att det inte fanns något annat gott på O’Learys där jag åt med två arbetskamrater. Dock förde denna måltid något gott med sig eftersom jag, av en av mina arbetskamrater, under måltiden fick tips på vad jag ska äta/göra för att leva ett nyttigare liv.   

Frukost: Lätt A-fil med blåbär (efter promenaden)

Mellanmål/frukost på jobbet: 3 skivor limpa med kaviar på samt ett glas färskpressad apelsinjuice som jag hade med mig hemmifrån.

Lunch: Vegitarisk biff i pitabröd med paprikasås, sallad och klyftpotatis, Loka päron att dricka till.

Mellanmål: Ett äpple samt 2 limpskivor med kaviar på.

Middag: Pastasås (som jag själv lagade) innehållandes skinka, lök, champinjoner, paprika, krossade tomater samt kryddor som jag åt tillsammans med fullkornspasta. Till det drack jag vatten.

pastasasskinka.jpg

Kvällsgott: Ingenting, åt middag runt 19 och ska gå till sängs nu (21.30) så att jag orkar gå upp vid 06.10 imorgon bitti och gå ut och gå, så därför hann jag inte bli sugen på nått. Men hade jag blivit det hade jag ätit några morötter…

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme direkt när jag vaknade, innan frukost.

Övrigt: Cykeltur fram och tillbaks från jobbet, ca. 14 minuter sammanlagt. Gångtur fram och tillbaks till stan för att äta lunch.

1 kommentar

Filed under Matdagbok

One response to “Tisdagens mat

  1. ida

    Heja Emelia!
    Vad duktig du är, och en vilja av stål!
    Jag avundas dig!
    Men du får inte låta allt detta med matregler, hit och dit, ta för stor plats i ditt liv!
    För att orka vara duktig 90 % måste man tillåta sig något extra 10%, ibland måste man ju unna sig något, UTAN att ha dåligt samvete för det!
    Det är du värd! Go Girl!

Kommentera

