Måndags mat

Denna dag har jag varit nyttigare än under helgen, men det blev popcorn för fjärde kvällen idag. Detta får absolut inte bli en vana. Men alla dagar har innehållet speciela tillfällen då man måste äta popcorn. Fredagen såg jag på film och lördagen och söndagen också, då måste jag äta popcorn till, annars blir inte upplevelsen av filmen lika bra. Tror dock inte att D uppskattar det lika mycket som jag eftersom jag när jag ätit upp ska gå och skölja skålen samt tvätta händerna, vilket innebär ett avbrott i filmen, dessutom går jag på toaletten minst en gång, men men… tur att han inte är lika hård som Domaren på jobbet är på sina filmkvällar. På dessa har filmen aldrig satts i pausläge, går man på toaletten får man inte ens fråga vad som hänt när man kommer tillbaks… Ikväll var jag på fotbollsmatch och då är också popcorn ett måste, jag och Susanne delade på en popcornspåse.

 Frukost: Lätt A-fil med blåbär (efter promenaden)

Mellanmål/frukost på jobbet: 2 skivor med bröd med kaviar på samt ett glas färskpressad apelsinjuice som jag hade med mig hemmifrån.

Lunch: Hot Wok Mix (kycklingfilé, fläsk och biff) med ris från Spicy Hot, vatten att dricka till samt ett äpple till efterrätt.

hotwokmix.jpg

Mellanmål: En banan, ett äpple samt en halv blodgrape.

Middag: Rester från lunchen, dvs. Hot Wok Mix med ris från Spicy Hot och vatten att dricka till.

Kvällsgott: En halv popcornspåse på fotbollsmatch samt en liten tallrik med lätt A-fil och blåbär.

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme direkt när jag vaknade, innan frukost.

Övrigt: Cykeltur fram och tillbaks från jobbet, ca. 14 minuter sammanlagt. Även en liten promenad till Spicy Hot på lunchen.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

