Söndagens mat

Denna helg har jag inte alls varit nyttig, hela tiden har jag varit sugen på nått att äta, vet inte vad det har varit med mig! Jag måste verkligen skärpa till mig! Får bli bättring nästa helg. På veckorna sköter jag mig någorlunda bra förutom när går ut och äter med Rogge en gång i veckan, men jag ska försöka äta nyttigt då också. Verkligen tur att jag inte äter godis eller dricker dricka, men istället blir det massa annat onyttigt som fikabröd, fet mat och popcorn. Skärpning! 

Brunch: Två varma mackor (fullkornsbröd) med kantarell stuvning på samt lätt A-Fil med blåbär. (Jag gick ut och gick direkt när jag vaknade, innan frukost. När jag kom tillbaks var klockan redan 11.30 så det blev brunch (breakfast + lunch) istället för frukost)

Mellanmål: En liten Pringles burk och Loka naturell (Såg på matchen Manchester City – Manchester United och det fanns inget nyttigare att äta…).

litenpringles.jpg

Middag: Pepparbiff med potatis i ugn, bearnaisesås och sallad till. Vatten att dricka.

Kvällsgott: En micropopcorns påse (light) samt ett äpple.

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme direkt när jag vaknade innan brunchen.

Övrigt: Promenad fram och tillbaks till stan.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

