Lördagens matintag

Denna dag åt jag mycket onyttigt, jag ska vara glad att jag går ut och går nästan varje dag, annars skulle jag nog rulla fram… När det är helg har jag svårt att motstå godsaker, då framförallt kaffebröd eftersom jag varken dricker dricka eller äter godis. 

Frukost: Lätt A-Fil med blåbär.

Frukost/mellanmål: Ingenting. (På helgen är jag inte lika duktig som på vardagarna.)

Lunch: Pannbiff med hemmagjort potatismos och lingon på golfrestaurangen i Linköping. Till det sallad och mineralvatten.

Mellanmål: En kaka gjord av choklad och nötter från Cloetta i Gamla Linköping, (Kan ju tyckas som godis, men jag ser det som en kaka eftersom jag blev så himla sugen) äpple från trädgården i Degerfors samt kladdkaka med grädde på restaurangen på Ikea.

Middag: En korv med bröd med ketchup på samt ett glas vatten vid utgången på Ikea samt 3 bitar hemmagjort vitlöksbröd som jag åt när vi kom hem.

Kvällsgott: En mellanpopcorn på utomhusbion samt en tallrik lätt a-fil med blåbär.

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme direkt när jag vaknade innan frukost. (Skönt att slippa gå ut vid 06.30 som jag gör på vardagarna. På helgerna sover jag tills jag vaknar och går sedan ut och går)

Övrigt: Jag har gått en massa, på stan i Linköping, i Ikano-huset i Linköping samt i Ikea.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

