Harry Potter – trevligt att lyssna på när man går!

För några månader sedan gick jag över från att lyssna på musik när jag går till att lyssna på ljudböcker istället och vilken skillnad det är. Tiden går mycket snabbare när man lyssnar på ljudbok och nu är det nästan så att jag längtar efter att gå ut och gå eftersom man vill fortsätta lyssna på boken. När jag lyssnade på musik blev det att jag lyssnade på samma spellista hela tiden och jag blev så trött på låtarna efter ett tag. Man visste exakt vilken låt som skulle komma beroende på vart man befann sig eftersom jag går samma sträcka varje morgon, det var inte roligt! Jag var väldigt skeptisk till ljudböcker innan jag själv började lyssna på dem, men nu är jag fast!

Jag började med att lyssna på Stieg Larssons tre böcker. Dessa hade jag tidigare läst men jag ville börja med att lyssna på något som jag tidigare läst eftersom jag trodde det skulle vara svårt att hänga med i boken när man lyssnar. Jag är nämligen sådan att jag bläddrar fram och tillbaks i böcker när jag läser för att kontrollera vad som hände tidigare, för att se vad en viss person hette samt för att se att saker och ting stämmer mot vad jag läst tidigare. Men det var inte så svårt som jag trodde, när jag kommit några kapitel på den tredje boken var jag så trött på att lyssna på något som jag redan läst att jag gav upp. Istället har jag nu börjat lyssna på den första Harry Potter boken; Harry Potter och de vises sten. Jag har sett filmen som baseras på denna bok, men det är den enda filmen i Harry Potter serien jag sett och jag har aldrig tidigare läst någon Harry Potter bok. Jag har nog kommit halvvägs in i boken och jag tycker den är riktigt intressant att lyssna på. Så nu är jag fast i Harry Potter träsket, men det gör ingenting för då har jag 5 till böcker att lyssna på (snart 6 när den sjunde och sista boken kommer som ljudbok).

harry_potter-och-de-vises-s.jpg

Alla ni där ute som tycker att ni aldrig har tid att läsa men har tid till att gå ut och gå eller springa, skaffa genast en mp3-spelare och börja lyssna på ljudböcker, träningen kommer gå så mycket lättare och dessutom slår ni två flugor i en smäll!

1 kommentar

Filed under Allmänt, Böcker, Träning

One response to “Harry Potter – trevligt att lyssna på när man går!

  1. Pingback: Nya ljudböcker till mina promenader « Emelia.nu

Kommentera

