Fredagsmat

Idag får jag skylla på att det är fredag, för jag har inte varit vidare värst nyttig! Men man måste ju få unna sig nått någon gång ibland… och fredagar brukar vara just en sådan gång! Saken blev ju inte bättre av att det var sommarjobbarnas sista dag på jobbet idag och att de därför bjöd på glass. Men att jag på kvällen smällde i mig en McFlurry Daim har jag ingen annan än mig själv att skylla på… det borde ju faktiskt räcka med glass en gång kan man ju tycka. Jag åt också en lunch som var riktigt onyttig, men eftersom D var här och han, liksom jag, gillar St. George så blev det som det blev…

Frukost: Lätt A-Fil med blåbär (lite socker på bären, kan inte motstå…)

Frukost/mellanmål på jobbet: Ett glas färskpressad apelsinjuice (som jag tagit med hemifrån), och en smörgås (2 delar) med paprika och ost.

Lunch: Kolgrillade kycklingspett med klyftpotatis och bearnaisesås samt lite pizzasallad innan maten på S:t George. Loka citron att dricka till. (Denna måltid var definitivt inte nyttig, men väldigt god)

stgeorge.jpg

Mellanmål: En halv blodgrape (som jag tagit med hemifrån) samt lite Carte d’Or glass med jätte lite kolasås på. (definitivt inte nyttigt, men jag tog faktiskt inte så mycket!)

cartedorjordgubb.jpg

Middag: Stekt falukorv med fullkornsmakaroner och ketchup. Till det sallad med gurka, tomat, paprika och salladsärtor samt vatten att dricka.

Kvällsgott: En McFlurry Daim samt en hel påse micropopcorn. (man måste ju ha popcorn när man ser på film!)

Träning: En snabb powerwalk på 1 timme 06.30 imorse.

Övrigt: Under dagen har jag självklart druckit flera glas vatten. Jag har även cyklat till jobbet, ca. 12 minuter fram och tillbaks. Jag har dessutom cyklat ner till stan och tillbaks på lunchen och nu på kvällen gick jag och D en sväng till McDonalds och tillbaks för att köpa McFlurry. (tyvärr gick jag nog plus när det gäller kalorier trots att jag gick dit…)

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

