Trött på att vara ensam!

Jag är verkligen trött på att bo ensam, jag vill bo tillsammans med D och slippa leva ensam i en tråkig lägenhet! Men vad ska man göra när en av oss fått fast jobb i Norrköping och den andra i Stockholm, ingen av oss har riktigt lust med att pendla 3 timmar varje dag… Semestern var riktigt härlig för då var jag inte ensam en enda stund. Bodde ju hemma hos föräldrarna och umgicks med dem hela dagarna eller annars så träffade jag D, han sov hos mig eller jag hos honom. Dessutom fick vi ju en hel vecka tillsammans i Turkiet, vilket var helt underbart. 

Både D och jag är Systemutvecklare, och med den utbildningen kan man inte få jobb vart som helst, när vi fick jobb var vi glada att vi fick jobb överhuvudtaget, just då såg det inte så ljust ut på arbetsmarknaden. Nu ser det ljusare ut men vi trivs båda på de jobb vi har och man byter ju inte bort ett fast jobb hur som helst.

Vårat gemensamma mål är att ta oss hem till Karlskoga/Degerfors i framtiden, men när det vet man aldrig, tills dess får vi helt enkelt stå ut. Det kanske vore lättare om jag hade lite fler vänner att umgås med, men det är inte lätt att skaffa vänner när man kommer helt ny till en stad för att arbeta, de nya personer man träffar är ju de på jobbet och de kanske man inte matchar tillsammans med eller de kanske har familj och barn och inte har tid att umgås med mig… Dessutom ses man ju ganska mycket på jobbet… Kommer man däremot ny till en stad för att plugga tror jag inte att det är några som helst problem. Jag har ibland funderat på att läsa någon kvällskurs för att träffa lite folk eller att börja med fotboll igen, men jag känner inte riktigt för det, enda anledningen skulle ju i så fall vara för att få en bra tjejkompis som jag kan umgås med på kvällar och helger… Det är verkligen något jag saknar sedan jag flyttade hit, en bra tjejkompis som man kan snacka om allt med och framförallt snacka skit med, jag älskar att snacka skit!

Nej, nu ska jag inte deppa mer, det ordnar sig nog till slut, det kanske är jag som är för sluten och inte öppnar upp!? Redan ikväll kommer D hit, han är ledig imorgon eftersom han haft jour, så då slipper jag att vara ensam, så himla härligt! 

ensam_pa_toppen_webb.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

