Matdagbok

Jag har beslutat mig för att här på bloggen skriva ned vad jag äter varje dag. Trots att jag tycker att jag äter nyttigt och går ut och går en timme nästan varje dag tycker jag inte att det märks när jag ställer mig på vågon. Därför kan det vara bra för mig att skriva ned vad jag äter varje dag för att sedan kunna gå tillbaks till detta och se var flaskhalsen ligger. Jag kommer självklart också skriva ned hur mycket jag tränat under dagen. Jag mottager även gärna tips på förbättringar från er läsare samt tips på mat jag kan laga!

Jag tror också att detta kan vara bra för att peppa mig själv att äta nyttigt, det är ju inte så kul att skriva ned massa onyttigt man ätit, man kanske helt enkelt blir mer nyttig när man måste meddela andra vad man äter!

Frukost: Fil med blåbär

Frukost/mellanmål på jobbet: Ett glas färskpressad apelsinjuice (som jag tagit med hemifrån), och en smörgås (2 delar) med kaviar och ost.

Lunch: Slottsstek med kokt potatis och sås samt sallad på O’Learys. Loka att dricka till.

Mellanmål: En halv blodgrape (som jag tagit med hemifrån).

Middag: Skagenpanna med räkor, 2 morötter samt vanligt vatten att dricka till.

skagenpannamedrakor.jpg

Kvällsgott: Lite blåbär med fil (för att få i mig nått efter gångturen).

Träning: En snabb powerwalk på 40 minuter. (Var så trött i morse att jag inte orkade gå ut och gå, så tog en kortare promenad på kvällen istället, bättre än ingenting!)

Övrigt: Under dagen har jag självklart druckit flera glas vatten. Jag har även cyklat till jobbet, ca. 12 minuter fram och tillbaks samt gått till stan för att äta, ca. 20 minuter fram och tillbaks.

Lämna en kommentar

Filed under Matdagbok

Kommentera

